Viva Espanja!

Camping Barcelona
Ajoimme Ranskan Montellieristä suorinta tietä Espanjan puolelle ja Barcelonaan. Kyllä vain Espanjan vuoret ovat niinikään jylhiä ja kauniita. Silti maisema alkoi näyttää espanjalaiselta. Pysähdyimme jo varhain iltapäivällä Camping Barcelonaan, joka oli tasokkain niistä campingalueista, joissa leiriydyimme matkamme aikana. Myös kallein, n. 90 € kahdelta yöltä.  Suihku- ja wc-tilat olivatkin ihan hotelliluokkaa, ravintola ja baari olivat myös viihtyisiä. Meille tarjottiin oikein hyvää ruokaa ja eritoten Sangria oli erinomaista. Alueella oli myös kauppa ja uima-allas. Paikka näyttikin olevan suosittu ja lähes täysi.

Barcelona – hienoa ja harmeja
Seuraavana päivänä pidimme lepopäivän ja lähdimme tutustumaan Barcelonan keskustaan. Campingiltä oli sinne ilmainen kuljetus. Bussi oli niin täynnä, että meille löytyi vain seisomapaikat, tunti vierähti silti mukavasti maisemia katsellessa. Barcelonassa kuljeksimme nauttien nähtävyyksistä ja kaupungin tunnelmasta. Kyllä Barcelonassa nähtävää riittää.

Söimme loistavan kolmen ruokalajin lounaan juomineen, joka maksoi 12 e/hlö. Torialueet ovat aina paikkoja, joissa on  mukava tutkia tavaroita. Kuumuus oli yllättävää ja lopulta lähdimme hikipäässä takaisin junalla leirintäalueelle. Matkamme ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen ikävyys sattui, kun yhdeltä meistä varastettiin lompakko. Vaikka tiedämme taskuvarkaiden kätevyyden ja olimme siihen varautuneet, silti asema-alueen tungoksessa se oli käynyt silmänräpäyksessä. Onneksi lompakko oli tyhjä rahasta, mutta tuntui se silti tosi epätodelliselta ja kurjalta. Bacelonassa tapahtuukin näpistys joka toinen minuutti. Viimeinen ilta poikien kanssa kuitenkin piristi mielialaa.

Määränpää häämöttää
Lauantaiaamuna heräsimme aamuyöllä jatkamaan matkaa. Veimme Daltonit kentälle, jotka lensivät takaisin kotiin. Me suuntasimme kohti Alicantea upeassa säässä ja hyvillä teillä. Kuitenkin ilma haisi usein suorastaan karmealta lannalta. Alicantessa pysähdyimme syömässä munakkaat ja päätimme jatkaa eteenpäin. Paikka toki vaikutti viehättävältä, mutta nyt oli vain intoa jatkaa määränpäähän. Päivä muuttui kuumaksi, lämpötila kävi välillä yli 30 asteessa. Illan jo hämärtyessä päätimme jäädä Almeriaan yöksi. Matkaa oli päivälle kertynyt jo 833 km.

Löysimme kivan Camping Roquetas-nimisen paikan. Tämä alue oli kovin autio, mutta ravintola oli auki. Ensimmäistä kertaa näimme että alueen paikkojen päällä oli isot katokset. Hyvin hoidettu alue, hinta oli vain 25 €.

Tämä oli retkemme viimeinen pysähdys. On kannattanut maksaa leirintäaluemaksut, että saa nukkua turvallisesti ja päästä suihkuun. Aamulla jatkoimme kohti määränpäätämme. Espnajan tiet ovat erinomaisia, tietullit maksettiin moottoritieltä poistuessa.

Niin mukavasti kun matkanteko on mennytkin, olen iloinen kun olemme perillä. Mieli halajaa jo päästä aloittamaan arki. Asettua, eikä olla koko ajan menossa. On myös tullut nähtyä niin paljon, että kaikkea pitää sulatella hetki.